Original title:
Strategie pro posílení konkurenceschopnosti vybraného podniku
Translated title:
Strategies for strengthening the competitiveness of the selected company
Authors:
BOUŠKOVÁ, Aneta Document type: Master’s theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je věnována problematice konkurenceschopnosti a tržní pozici podniku. Cílem diplomové práce je, pomocí praktického využití vybraných metod strategického řízení, zhodnotit současnou konkurenceschopnost podniku WASH ART a na základě výsledků navrhnout vhodnou strategii pro posílení její pozice na trhu. K hodnocení podniku a sběru dat potřebných k vyhodnocení vhodné strategie byla použita PEST analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil, VRIO analýza, analýza exponovanosti podniku a marketingový průzkum uskutečněný pomocí dotazníků. Všechny poznatky byly využity k návrhu určitého plánu, dle kterého by měla společnost postupovat, aby byl splněn cíl v podobě upevnění její pozice na trhu.This work is devoted to the issue of competitiveness and the market position of the company. The aim of this diploma thesis is to utilize the practical use of selected methods of strategic management to evaluate the current competitiveness of the company WASH ART and based on the results, design a suitable strategy to strengthen its position on the market. PEST analysis, Porter's analysis of five competitive forces, VRIO analysis, analysis of the company's exposure and marketing research carried out using questionnaires were utilized in order to evaluate the company and collect the data required to evaluate the appropriate strategy. Findings were then used to design a plan that the company should follow in order to meet the goal of strengthening its position on the market.
Keywords:
competitive advantage; competitiveness; external analysis of the company; internal analysis of the company; strategy; SWOT analysis; konkurenceschopnost; konkurenční výhoda; strategie; SWOT analýza; vnitřní analýza společnosti; vnější analýza společnosti Citation: BOUŠKOVÁ, Aneta. Strategie pro posílení konkurenceschopnosti vybraného podniku. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/60023