Original title:
Valenční syntax ve výukové praxi
Translated title:
Valency syntax in teaching practice
Authors:
JAHODOVÁ, Aneta Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce bude představit základní principy valenční syntaxe v akademických příručkách a zmapovat, do jaké míry se tyto přístupy promítají do učebnic ČJ pro 2. stupeň ZŠ. Snahou této práce bude porovnat nejen obsahovou náplň tohoto učiva, ale zejména metodologickou vhodnost a nápaditost přístupů různých učebnicových řad, případně též navrhnout vlastní přístupy k výuce této problematiky na 2. stupni ZŠ.The aim of the bachelor´s thesis is to present the basic principles of valence syntax in academic manuals and to map the extent to which these approaches are reflected in Czech language textbooks for the lower-secondary school level. The aim of this thesis is also to compare not only the content of this curriculum, but especially the methodological suitability and imaginativeness of approaches of various textbook series, possibly also design own approaches to teaching this issue at the lower-secondary school level.
Keywords:
Czech language textbooks for the lower-secondary school level; grammatical sentence formula; object; predicate; subject; valence; gramatický větný vzorec; podmět; předmět; přísudek; učebnice ČJ pro 2. stupeň ZŠ; valence Citation: JAHODOVÁ, Aneta. Valenční syntax ve výukové praxi. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/59767