Název:
Sonda úrovně žákovského porozumění interdisciplinárním zákonitostem v problematice funkce vegetace v krajině
Překlad názvu:
Students understanding of the interdisciplinary relations on the topic of the role of vegetation in solar energy distribution and water content in the landscape
Autoři:
HOTAŘOVÁ, Natálie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předložená diplomová práce se zabývá interdisciplinaritou ve výuce - tedy mezipředmětovými vztahy přírodopisu s dalšími přírodními vědami - fyzikou, chemií, zeměpisem a matematikou, ve spojitosti s tématem role vegetace v krajině. V souvislosti s tím byla v teoretické části zmíněna role vegetace v krajině, její zakotvení v rámcovém vzdělávacím programu, problematika STEM vzdělávání a definovány další důležité pojmy. Cílem práce bylo zjistit, jaká je úroveň schopnosti žáků uplatnit mezipředmětové vztahy. V praktické části bylo provedeno dotazníkové šetření zaměřující se právě na tuto problematiku. Zjišťovalo, jak jsou s tímto tématem seznámeni žáci nižšího stupně víceletých gymnázií v paralelní třídě 9. ročníku ZŠ. V závěru práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření. K tomu došlo jak slovní, tak grafickou formou a na základě toho byla zhodnocena úroveň porozumění mezipředmětovým vztahům a jejich uplatnění v praxi. Presented thesis focuses on interdisciplinarity in teaching - interdisciplinary relations between biology and other natural sciences - physics, chemistry, geography and maths in correlation with the issue of the role of vegetation in the landscape. In relation, theoretical chapter partially concentrates on the role of vegetation in landscape, its position in Framework Educational Programme, problems of STEM education and the definition of other important terms.Aim of the thesis was to determine, how are pupils capable of apllying of interdisciplinary relations. Practical part sustains of obtaining the data through a survey using questionnaires. The intention was to find out how are the students familiar with the theme. in lower classes of multi-year grammar schools in the year of studies paralel to the ninth grade in primary school. Results of the questionnaire survey are summarized in conclusion part. The survey was led in verbal and graphic form and the results were used to determine the level of comprehension the interdisciplinary relations and their practical applications.
Klíčová slova:
fotosyntéza; mezipředmětové vztahy; plant blindness; role vegetace v krajině; transpirace; interdisciplinarity relations; photosynthesis; role of vegetation in the landscape; transpiration Citace: HOTAŘOVÁ, Natálie. Sonda úrovně žákovského porozumění interdisciplinárním zákonitostem v problematice funkce vegetace v krajině. České Budějovice, 2022. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/59701