Original title:
Ochrana spotřebitele v oblasti potravin
Translated title:
Consumer protection in articles of food
Authors:
VĚŽENSKÁ, Edita Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce popisuje práva a povinnosti spotřebitelů, kteří jsou součástí mezinárodního obchodu. Práce se zaměřuje zejména na ochranu spotřebitele v České republice, ale také Evropské unie. Právní předpisy dané země by měly být schopné zajistit bezpečnost potravin. V České republice ochranu spotřebitele zajišťuje zákon o ochraně spotřebitele, který poskytuje ochranu například proti nekalým obchodním praktikám. V práci jsou také zahrnuty dozorové orgány například Česká zemědělská a potravinářská inspekce či Státní veterinární správa. Tyto dozorové orgány dohlížejí mimo jiné na bezpečnost potravin. Ve 21. století stále více lidí obchoduje online a dochází tak k méně osobnímu kontaktu. Kvalita informací a jejich znalost se tak stává pro spotřebitele více důležitá. Cílem této práce je analyzovat ochranu spotřebitele v oblasti potravin a v rámci marketingového výzkumu zjistit u českých spotřebitelů úroveň znalosti potravinového práva. Pro výzkum byla použita metoda dotazníkového šetření. Práce obsahuje shrnutí výsledků práce.This thesis describes the rights and obligations of consumers who are the part of the international trade. It focuses on consumers protection of the Czech Republic and the European Union. Legislation of the country should be able to ensure food safety. The consumer protection law ensures consumer protection in the Czech Republic and provides help with business practices such as unfair commercial practice. There are also supervisory authorities in the Czech Republic for example the Czech Agriculture and Food Inspection Authority and The State Veterinary Administration. These supervisory authorities supervise food safety. In the twenty-first century more people trade online with less personal interaction. The quality of consumer information and their knowledge becomes very important. The marketing research aims to analyse consumer protection in articles of food and find out the level of knowledge of food law. A research instrument is a questionnaire. The thesis includes a summarization of the work results.
Keywords:
consumer information; Consumer protection; food law.; food safety; unfair commercial practice; bezpečnost potravin; informace pro spotřebitele; nekalá obchodní praktika; Ochrana spotřebitele; potravinové právo. Citation: VĚŽENSKÁ, Edita. Ochrana spotřebitele v oblasti potravin. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/59393