Original title:
Uplatnění výchovy ke zdraví ve waldorfské pedagogice
Translated title:
Application of health education in Waldorf pedagogy
Authors:
MUSELOVÁ STRETTIOVÁ, Anežka Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je, najít co nejvíce společných částí, kde waldorfská pedagogika využívá prvky výchovy ke zdraví. Vyvrácení či naopak potvrzení úvodních tezí. Najít nové možnosti uplatnění výchovy ke zdraví. Metodou moderovaného polostrukturovaného interview dle Miovského byly zjišťovány způsoby uplatňování a míra jejich zapojení do výuky v mateřských školách s waldorfskou pedagogikou. Výsledky zjištění nelze paušalizovat, jsou subjektivně staženy na dvě mateřské školy s waldorfskou pedagogikou. Zjištění byly naplněny dle předpokladů, míra uplatnění byla na denní frekvenci zejména u hlavních odvětví výchovy ke zdraví jakou je pohyb, výživa, osobní hygiena, zdravé prostředí a denní režim, ale možnosti uplatnění lze v dalších místech zlepšovat. A to zejména v první mateřské škole lze zlepšit zdravou výživu a zapojení cíleného cvičení pro psychomotorický rozvoj. Ve druhé školce lze zapracovat na ekologii a prevenci onemocnění. Práce nachází i novou možnost zapojení se do primární prevence v mateřských školách formou cílených workshopů se zapojením všech věkových skupin myšleno nejen děti, ale také rodiče a prarodiče na tématiku z výchovy ke zdraví. The aim of this work is: to find what ways do they apply health education to a Waldorf-type kindergarten. The method of moderated semi-structured interview was used to determine the methods of application and the degree of their involvement in teaching in kindergartens with Waldorf pedagogy. The results of the findings cannot be generalized, they are subjectively focused (tied to) to two kindergartens with Waldorf pedagogy. The findings were fulfilled as expected, the rate of application was on a daily frequency, but the methods of application can be improved in many places. Especially in one of the kindergartens, healthy nutrition and the involvement of targeted exercise for development, can be improved. The work finds a new opportunity to participate in primary prevention in kindergartens.
Keywords:
Healf education; maternity school; movement; nutrition.; Waldorf pedagogy; mateřská škola; pohyb; výchova ke zdraví; výživa.; waldorfská pedagogika Citation: MUSELOVÁ STRETTIOVÁ, Anežka. Uplatnění výchovy ke zdraví ve waldorfské pedagogice . České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/59307