Original title:
Postavení žáka s poruchou komunikace v třídním kolektivu
Translated title:
The student posture with disorder communication in class collective
Authors:
MATOUŠKOVÁ, Eva Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vybranými poruchami komunikace, výskytem v populaci, vlivem na psychiku a úspěšnost dítěte v základní škole. Pojednává o možnosti terapie a prevenci těchto narušení. Zabývá se přijetím žáků kolektivem, pojednává o vlivu postižení na jejich školní úspěšnost, hodnotí individuální přístup k žákům při vyučování. Dále sleduje, jak porucha komunikace ovlivňuje postavení žáka v třídním kolektivu i možnosti logopedické intervence u zkoumaného vzorku. The thesis deals with selected communication disorders, their occurrence in population, the influence on psyche and the result of a child at primary school. It discusses the possibility of therapy and prevention of these disorders. It concerns the acceptance of pupils by a group, the impact of the disability on their achievement in education and it evaluates an individual approach to each pupil during lessons. It also pursues how a communication disorder affects the position of a pupil in a class as well as the possibilities of speech therapeutic intervention in the surveyed sample.
Keywords:
class collective; disorder communication; studennt; Porucha komunikace; třídní kolektiv; žák Citation: MATOUŠKOVÁ, Eva. Postavení žáka s poruchou komunikace v třídním kolektivu. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/16844