Original title:
Komparace přístupu ke vzdělávání na waldorfské a běžné základní škole
Translated title:
Comparison of education at Waldorf primary school and standard Czech primary school
Authors:
FORMÁNKOVÁ, Veronika Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá vymezením hlavních rozdílů mezi vzděláváním na běžné/tradiční základní škole a škole Waldorfské. V úvodu jsou vysvětlovány základní pojmy, jako pedagogika, edukace, výchova apod. Následně práce pojednává o zásadních rozdílech na tradiční a Waldorfské základní škole, jsou zde představeny základní Waldorfské školy v České republice a v závěru teoretické části dochází k porovnání ŠVP obou přístupů. Praktická část vznikla pozorováním, kdy byly vybrány předměty na základní škole a během nich došlo k pozorování a hledání zásadních rozdílů.The work is focusing on education at regular grammar school and Waldorf primary school. The introduction explains the basic concepts such as pedagogy, education, upbringing etc. The thesis is discussing subsequently about the most important differences among standard and Waldorf primary school. There are presented all Waldorf schools in the Czech Republic in the next chapter. The practical part was created by watching selected subjects at Waldorf and Standard primary school.
Keywords:
concepts of teaching; education; Pedagogy; role of teacher; standard elementary school; Waldorf pedagogy; edukace; koncepty vyučování; Pedagogika; role učitele; standardní základní škola; vzdělávání; waldorfská pedagogika. Citation: FORMÁNKOVÁ, Veronika. Komparace přístupu ke vzdělávání na waldorfské a běžné základní škole. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/58624