Original title:
Komparace tradičních českých škol s alternativním programem vzdělávání Začít spolu
Translated title:
Comparison of the Czech education system with the alternative program Step by Step
Authors:
KVAPILOVÁ, Ráchel Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Závěrečná práce se věnuje komparaci tradičních českých škol a škol využívající alternativní program Začít spolu. Cílem práce je seznámit s pohledy tradiční školy a alternativního programu Začít spolu na strukturu vyučování, prostory, kde výuka probíhá, spolupráci dětí, učitelů a rodiny. Dále je cílem porovnat jednotlivé rozdíly mezi školami pomocí dotazníku. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce představí samotný program "Začít spolu" a bude představeno využívání tohoto programu v rámci ČR. Vymezena budou základní specifika tohoto programu, jako je sebehodnocení, centra aktivit. Text se bude zabývat i školou tradiční. V praktické části se práce zaměří na vybrané školy tradiční a ty, které využívají alternativní program, a bude porovnáno, jak práci ve škole hodnotí učitelé v závislosti na zkušenostech a názorech. Stěžejní metodou výzkumu bude dotazníkové šetření. This final thesis is concerned with the comparison of Czech traditional school and schools using the alternative program Step by Step. The goal is to present the different approaches towards the structure of the classes, the classroom equipment, the cooperation between the pupils, teacher and parents. Another goal is to compare differences between those two types of school, according to the information collected in the questionnaire. This thesis is divided into two parts. The theoretical part´s presenting the program Step by Step and its usage in the Czech Republic. The basic specific points like self-image and activity centers. The traditional school will be also presented. The practical part will be focused on the traditional schools and those using the alternative program Step by Step. They will be compared in the questionnaires. The answers will be filled by teachers based on their experience and points of view
Keywords:
activity centers; Alternative school; cooperation; Step by Step; Alternativní škola; centra aktivit; spolupráce; Začít spolu Citation: KVAPILOVÁ, Ráchel. Komparace tradičních českých škol s alternativním programem vzdělávání Začít spolu. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/58587