Original title:
Spokojenost návštěvníků ve městě České Budějovice
Translated title:
Visitors` Satisfaction in the Town of České Budějovice
Authors:
BUŠTOVÁ, Jana Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná bakalářská práce se soustřeďuje na oblast spokojenosti návštěvníků přijíždějících do Českých Budějovic. Zásadní je tak oblast cestovního ruchu a faktorů na něj působících, stejně jako téma nabídky, jejímž nositelem je objekt cestovního ruchu, tedy destinace s podniky a organizacemi cestovního ruchu. Důležitý je i samotný produkt cestovního ruchu, který je nabízen potenciálním zákazníkům na trhu a uspokojuje jejich potřeby. V rámci teoretických předpokladů je zohledněna také poptávka cestovního ruchu, která je představována jeho účastníkem. Právě jeho spokojeností se práce zabývá, a proto je zkoumáno jeho chování, motivace a proces rozhodování. Dále se práce věnuje kvalitě v cestovním ruchu a její propojenosti se spokojeností. Stavebním kamenem práce je dotazníkové šetření, jehož se zúčastnilo 297 respondentů - návštěvníků Českých Budějovic. Konalo se v srpnu a na začátku září 2019 v nejvíce navštěvovaných lokalitách města. Návštěvníky byla hodnocena především spokojenost s vybranými službami. Zjišťovány byly i informace o způsobu dopravy, organizaci cesty, jejím hlavním důvodu, počtu osob ve skupině nebo výdajích během pobytu. Na základě těchto informací byl sestaven návrh opatření, jež by měla vést ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu Českých Budějovic.The bachelor's thesis focuses on the satisfaction of visitors in the town of České Budějovice. Thus, the area of tourism and the factors affecting it is crucial, as well as the topic of the tourism offer, which is carried by the object of tourism, i. e. destinations, businesses and tourism organizations. Also important is the tourism product itself, which is offered to potential customers in the market and satisfies their needs. Within the theoretical assumptions, the demand of tourism, which is represented by its participant, is also taken into account. It is his satisfaction that the work deals with, and therefore his behavior, motivation and decision-making process are examined. Furthermore, the work deals with quality in tourism and its connection with satisfaction. The building block of the work is a questionnaire survey. It took place in August and early September 2019 in the most visited locations in the city of České Budějovice. In total, number of 297 respondents participated in the survey and evaluated their satisfaction with selected services. Information on the mode of transport, the organization of the trip, its main reason, the number of people in the group or expenses during the stay was also sought. Based on this information, a draft measures leading to an increase in the satisfaction of České Budějovice tourism participants was drawn up.
Keywords:
primary supply; secondary supply; town of České Budějovice; visitors' satisfaction; návštěvník; poptávka cestovního ruchu; primární nabídka; sekundární nabídka; spokojenost; účastník cestovního ruchu; České Budějovice Citation: BUŠTOVÁ, Jana. Spokojenost návštěvníků ve městě České Budějovice. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/57619