Original title:
Věrnostní systémy v potravinářském maloobchodě
Translated title:
Loyalty systems in food retail
Authors:
SYMOVONYK, Nadiya Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na věrnostní systémy v potravinářském maloobchodě na českém spotřebním trhu. V době společnosti, kdy jsou data klíčovou výhodou oproti konkurenci potřebují řetězce získat co nevíce dat o spotřebiteli pro zvýšení tržeb. Spotřebitelé jsou naopak motivováni výhodnými nabídkami, které jsou rozhodujícím faktorem při tvoření kupního rozhodnutí. Cílem této bakalářské práce je porovnat věrnostní programy na českém potravinářské trhu a zhodnotit postoje a vnímání spotřebitelů ve věku 18-29 let. Praktická část je uskutečněna formou dotazníkového šetření na základě, kterého jsou sestaveny akční kroky pro obchodní řetězce.This bachelor thesis is focused on loyalty systems in food retail on Czech consumer market. At the times of data driven world, many food retailers implement loyalty systems as support of sales in order to increase their profit. Due to the high returns on the investment, including the data knowledge about the consumer. When taken from the consumers' point of view, they are driven by a favourable deal, which is the key factor in consumers' decision making. Therefore, the goal of this paper is to assess the evaluation of perception and stand of consumers in age group 18-29 years old. Practical part of this paper is conducted based upon a survey, from which action steps are suggested for the retailers.
Keywords:
Consumer; Consumer behaviour; Customer loyalty; Food retail; Generation Z; Hypermarket; Loyalty benefits; Loyalty clubs; Loyalty programs; Millennials; Purchasing decision; Supermarket; generace Z; hypermarket; mileniálové; nákupní rozhodnutí; potravinářský maloobchod; Spotřebitel; spotřební chování; supermarket; věrnost zákazníka; věrnostní kluby; věrnostní programy; věrnostní výhody Citation: SYMOVONYK, Nadiya. Věrnostní systémy v potravinářském maloobchodě. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/57027