Název:
Marketing z hlediska nákladů a výnosů - účetní a finanční pohled
Překlad názvu:
Marketing in terms of costs (expenses) and revenues - accounting and financial view
Autoři:
BUČEK, Lukáš Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V práci je popsáno vnitropodnikové účetnictví ve vybrané společnosti se zaměřením na marketingové oddělení. Na základě zjištěných nákladů marketingového oddělení, které negeneruje výnosy, jsou náklady zkoumány v období 3 let. Efektivita oddělení je posuzována na základě vnitropodnikové ceny aktivity s cenou za aktivitu od externí společnosti, úsporou nákladů, podílem nákladů oddělení vůči celkovým nákladům, ale i rentabilitou tržeb. Za 3 zkoumané roky si firma vede nejlépe v posledním zkoumaném roce 2018. Co se týče úspory nákladů firma marketingové náklady v roce 2018 stabilizovala. Podíl marketingových nákladů vůči celkovým, je na nejmenším podílu, konkrétně 1,17 %. Rentabilita tržeb je na nejvyšší hodnotě, konkrétně 7,50 %. Porovnání vnitropodnikové ceny aktivity s cenou za aktivitu od externích společností, vyšla vnitropodniková cena o 17 437,15 Kč vyšší, tudíž se oddělení v tomto směru jeví jako neefektivní, v úvahu se však musí brát i nevyčíslitelné společenské přínosy.The thesis describes an internal accounting in a selected company. The internal accounting focuses on the marketing division. Based on gained marketing division's costs, which does not generate revenues, costs are examined in 3 years. The effectivity of the division is examined on the internal price of the activity with the price for this activity from an external company, cost savings, the share of the division's costs in relation to total costs, but also the rentability of sales. In these examined 3 years, the company performs best in the last examined year 2018. In terms of cost savings, the company stabilized marketing costs in 2018. The share of marketing costs in total is in the smallest value, namely 1,17%. Rentability on sales is on the highest value, namely 7,50%. Comparing the internal price of the activity with the price for this activity from external companies, the internal price was CZK 17437,15 higher. So, it could look that the division is non-effective in this activity, but incalculable social benefits must be taken into account.
Klíčová slova:
efektivita; kalkulace; marketing; náklady; vnitropodnikové účetnictví; calculation; costs; effectivity; internal accounting; marketing Citace: BUČEK, Lukáš. Marketing z hlediska nákladů a výnosů - účetní a finanční pohled. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/56906