Original title:
Motivace k lektorování kurzů (nejen) zážitkové pedagogiky
Translated title:
Motivation for lecturing courses (not only) of experience pedagogy
Authors:
WEBEROVÁ, Bára Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce s názvem Motivace k lektorování kurzů (nejen) zážitkové pedagogiky je zaměřena na mapování motivace lektorů zážitkové pedagogiky k vedení kurzu. Cílem práce je zkoumat, jaké motivy vedou jedince k lektorování kurzů zážitkové pedagogiky. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy - zážitková pedagogika, lektor kurzu zážitkové pedagogiky, motivace. V praktické části jsou pomocí polostrukturovaných rozhovorů mapovány motivy vedoucí jedince k vedení lektora zážitkových kurzů.The Bachelor thesis called Motivation to Lecture Courses in (Not Just) Experiential Education is aimed at mapping the motivation of experiential pedagogy lecturers to conduct the course. The aim of the work is to examine what motives lead individuals to teach experiential pedagogy courses. The theoretical section defines basic concepts - experiential pedagogy, lecturer of the course of experiential pedagogy, motivation. In the practical part, the motives leading the individual to lead the lecturer in experiential courses are mapped using semi-structured interviews.
Keywords:
experiential pedagogy; lecturer of experiential pedagogy; motivation; lektor zážitkové pedagogiky; motivace; zážitková pedagogika Citation: WEBEROVÁ, Bára. Motivace k lektorování kurzů (nejen) zážitkové pedagogiky. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/56466