Název:
Rozvíjení čtenářských dovedností u žáků 4. ročníku ZŠ se zaměřením na zaostávající čtenáře
Překlad názvu:
Developing reading comprehension skills of low - achieving class 4
Autoři:
SOUČKOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá rozvíjením čtenářských dovedností žáků 4. ročníku ZŠ se zaměřením na čtení zaostávajících žáků. Práce je rozdělena na část teoretickou, výzkumnou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny čtenářské dovednosti v souvislosti s RVP ZV a problematika rozvoje dětského čtenáře mladšího školního věku. Práce se nadále zabývá čtenářskou gramotností, druhy a kvalitami čtení, diagnostikou čtenářského výkonu a zaostávajícími čtenáři. Výzkumná část mapuje čtenářské dovednosti žáků formou případových studií. Cílem práce je diagnostika aktuálních čtenářských výkonů žáků, kteří se učili číst různými metodami počátečního čtení. Součástí jsou i možnosti nápravy čtenářských nedostatků. Praktická část práce obsahuje zásobník technik pro práci se zaostávajícími čtenáři. This thesis examines the development comprehension skills of low - achieving class 4 pupils with special focus on underperforming students. The thesis is divided into theoretical part, research, and practical part. The theoretical part defines reading skills in the context of "RVP ZV" (National Education Programme for Elementary Education) and the development of younger school-age readers. The thesis further examines reading literacy, types and qualities of reading, performance diagnostics in reading and underperforming readers. The research part maps students' reading skills in the form of case studies. The aim of this thesis is to diagnose current reading performance of students who have learned to read by various methods of initial reading. Suggestions for correcting reading deficiencies are also included. The practical part contains variety of techniques for working with underperforming readers.
Klíčová slova:
analyticko-syntetická metoda; diagnostika čtení; genetická metoda; Sfumato; zaostávající čtenáři; Čtenářská gramotnost; čtenářské nedostatky; analytical-synthesis method; diagnosis of reading; genetic method; reading deficiencies; reading-literacy; Sfumato; underperforming students Citace: SOUČKOVÁ, Lenka. Rozvíjení čtenářských dovedností u žáků 4. ročníku ZŠ se zaměřením na zaostávající čtenáře. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/56378