Original title:
Analýza didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň ZŠ
Translated title:
Analysis of educational facilities of biology textbooks for lower secondary school
Authors:
BOHDALOVÁ, Markéta Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá analýzou didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základních škol. Teoretická část je věnována především definici pojmu učebnice, struktuře učebnic, vymezení jejich funkcí a klasifikaci. Praktická část práce je pak vyčleněna pro výzkum, jehož hlavním cílem bylo zhodnotit didaktickou vybavenost aktuálně využívaných a dostupných učebnic přírodopisu pro 2. stupeň základních škol.The diploma thesis deals with the analysis of the didactic capabilities of Biology textbooks for the 2nd grade of primary schools. The theoretical is focused on the term "textbook", their structure, function and classification. The practical part introduces a research of didactic capabilities of currently used and available Biology textbooks for the 2nd grade of primary schools and its evaluation.
Keywords:
biology; didactical proficiency; lower-secondary school; textbook; 2. stupeň základních škol; didaktická vybavenost; přírodopis; učebnice Citation: BOHDALOVÁ, Markéta. Analýza didaktické vybavenosti učebnic přírodopisu pro 2. stupeň ZŠ. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/56227