Název:
Vliv reklamy na stravovací návyky dětí a mladistvých
Autoři:
NIMRICHTROVÁ, Valentýna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se věnuje vlivu reklamy na děti a mladistvé a na jejich stravovací návyky. Stravování je totiž zásadní pro jejich zdravý vývoj, a tak můžou reklamy na potraviny nést podíl na budoucím zdravotním stavu těchto jedinců. Děti a mladiství totiž nemají dostatek kognitivních schopností se vlivu reklamních sdělení ubránit. Cílem práce je shrnout praktiky, kterých je v rámci reklamní komunikace užíváno a poukázat na riziko plynoucí z reklam na nezdravé potraviny v souvislosti s dětmi a mladistvými. Následně je pozornost věnována regulaci potravinové reklamy a tomu, jak je reklama regulována na úrovni EU pomocí směrnic a zároveň na území několika jednotlivých států EU v rámci jejich legislativy a na úrovni samoregulace. Nakonec dojde k porovnání těchto regulací s těmi, jež fungují na území České republiky.This bachelor thesis focuses on the influence of advertisement on children and minors and their eating habits. Since diet plays a fundamental role in terms of one's healthy development, these advertisements can have a negative impact on their health, as neither children nor minors have the mental capacity to resist the influence of many marketing practices. The aim of this thesis is to summarise those practices, that are used in marketing communication and point out the risks of unhealthy food advertising in connection to children and minors. Subsequently the thesis focuses on the regulation of advertisement. It will summarise regulation of advertisement in EU, regarding its directives, as well as in specific countries of EU, where both legal regulations and rules from self-regulatory organizations will be described. Finally, there will be a comparison of these regulations with those that are used to protect children and minors in Czech Republic.
Klíčová slova:
děti; mladiství; regulace reklamy; Reklama; reklama na potraviny; samoregulace reklamy.; stravovací návyky; vliv reklamy; Advertisement; Advertisement Regulation; Children; Eating Habits; Food Advertising; Influence of Advertisement; Minors; Self-Regulation. Citace: NIMRICHTROVÁ, Valentýna. Vliv reklamy na stravovací návyky dětí a mladistvých. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/55074