Original title:
Inovativní potenciál Pedagogiky Franze Ketta na příkladu Mateřské školy Papírenská v Českých Budějovicích
Authors:
URBAN OCHOVÁ, Anežka Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce zkoumá na příkladu Mateřské školy Papírenská v Českých Budějovicích potenciál Pedagogiky Franze Ketta obohatit vzdělávání mimo rámec řízené činnosti. Na základě oblastí přesahujících do každodenních situací života v mateřské škole pojmenovaných expertní skupinou a pozorování vzdělávacích situací v MŠ Papírenská vyhodnocuje jejich přítomnost a možnou inovativnost.The diploma thesis examines the potential of Franz Kett Pedagogy to enrich education outside the scope of controlled activities on the example of the Kindergarten Papirenska in Ceske Budejovice. Based on areas beyond the day-to-day situations of life in a kindergarten named by an expert group and observation of educational situations in Kindergarten Papírenská evaluates their presence and possible innovativeness.
Keywords:
complex pedagogy focused on meaning; kindergarten education; pedagogy of Franz Kett; religion education; celistvá na smysl zaměřená pedagogika; náboženská pedagogika; pedagogika Franze Ketta; předškolní pedagogika Citation: URBAN OCHOVÁ, Anežka. Inovativní potenciál Pedagogiky Franze Ketta na příkladu Mateřské školy Papírenská v Českých Budějovicích. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/54713