Název:
ČESKÉ A NĚMECKÉ REKLAMY NA STRÁNKÁCH ČESKOBUDĚJOVICKÝCH DENÍKŮ, JEJICH POROVNÁNÍ A ROZBOR
Překlad názvu:
Czech and German advertisements in Budweis daily newspapers, their comparison and analysis
Autoři:
ŠÍBA, Martin Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná práce se věnovala zkoumání problematiky reklamních inzerátů, které vycházely na stránkách českobudějovických novin od devadesátých let 19. století až do roku 1945. Tato diplomová práce se zaměřila na vlastní rozbor, systematickému výzkumu byly podrobeny především německé noviny Budweiser Zeitung, vycházející mezi léty 1873-1945. Stranou pozornosti nezůstal však ani deník Jihočeské listy. Byly rozebírány zejména dobové reklamy, které se staly předmětem důkladné analýzy, jež se primárně zaměřily na grafickou podobu, tematickou orientaci a také na vnitřní obsah. Na příkladu inzerce byly doloženy odlišné trendy, které se projevovaly v posledních desetiletích existence Rakousko - Uherska, během válečných let i za časů první a druhé republiky.This diploma thesis dealed with the analysis of advertisements, which were published on the pages of newspapers from the end of 19th century until the end of The Second World War. This diploma thesis focused on its analysis, the systematic research was submitted mainly to the German newspaper Budweiser Zeitung, and Czech newspaper Jihočeské listy between years 1873-1945. In particular, period ads was analyzed, which was the subject of a thorough analysis that focused primarily on graphic design, thematic orientation and inner content. The example of advertising was evidenced by different trends that have been manifested in the last decades of the existence of Austria - Hungary, during the war years and during the times of the First and Second Czechoslovak Republics.
Klíčová slova:
konec 19. a počátek 20. století; noviny; reklamy; České Budějovice; advertisements; end of the 19th and beginning of the 20th century; newspapers; České Budějovice Citace: ŠÍBA, Martin. ČESKÉ A NĚMECKÉ REKLAMY NA STRÁNKÁCH ČESKOBUDĚJOVICKÝCH DENÍKŮ, JEJICH POROVNÁNÍ A ROZBOR. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/52892