Název:
Průřezová témata ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy
Překlad názvu:
Cross-Curricular subjects in the teaching of mathematics at primary school
Autoři:
HANZALOVÁ, Adriana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce předkládá možnost zapojení osobnostní a sociální výchovy, mediální výchovy, environmentální výchovy, výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech, výchovy demokratického občana a multikulturní výchovy do výuky matematiky na druhém stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část práce definuje pojem průřezová témata, uvádí způsoby zapojení do výuky, charakterizuje jednotlivá průřezová témata včetně jejich začlenění do vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace a jejich zařazení v současných učebnicích matematiky. Dále popisuje výukové metody použité v praktické části. Praktická část je zaměřena na aktivity z oblasti Matematika a její aplikace začleňující průřezová témata v různé fázi pojmotvorného procesu. Každá aktivita obsahuje metodiku práce, jsou zde také vloženy pracovní listy. Poslední kapitola obsahuje zhodnocení přínosu aktivit v praxi. The diploma thesis presents the possibility of involving personal and social education, media education, environmental education, education towards thinking within European and global contexts, education of democratic citizen and multicultural education in the teaching of mathematics at secondary school. The diploma thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part of this defines the concept of cross-curricular subjects, lists the ways of involvement in teaching, characterizes the individual cross-curricular subjects, including their inclusion in the educational area of Mathematics and its applications and their inclusion in current mathematics schoolbooks. It also describes the teaching methods used in the practical part. The practical part is focused on activities in the area of Mathematics and its applications, including cross-curricular subjects in various stages of the conceptual process. Each activity contains a methodology of work, worksheets are also inserted here. The last chapter contains an evaluation of the benefits of activities in practice.
Klíčová slova:
environmentální výchova; matematika a její aplikace; mediální výchova; multikulturní výchova; osobnostní a sociální výchova; průřezová témata; výchova demokratického občana; výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech; cross-curricular topics; education of a democratic citizen; education towards thinking within European and global contexts; environmental education; Mathematics and its application; media education; multicultural education; personality and social education Citace: HANZALOVÁ, Adriana. Průřezová témata ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/52474