Original title:
Klima školní třídy - fyzikální parametry
Translated title:
The climate in the classroom - physical parameters
Authors:
MAŇÁSKOVÁ, Lenka Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřená na zhodnocení klimatu školní třídy. Hodnotil se hluk, osvětlení, teplota, pachy a plyny v ovzduší; amoniak, oxid dusný, oxid uhličitý a methan. Naměřené hodnoty se porovnaly s legislativními limity a vyvodily se příslušné závěry. Do měření bylo celkem zapojeno 19 škol z Jihočeského kraje.The purpose of this thesis is to evaluate a working environment in the classroom. The following parameters have been evaluated: noise, lighting, temperature, odours and gases in the air such as ammonia, nitrous oxide, carbon dioxide and methane. Measured values were compared with the legislation limits. Altogether 19 schools from South Bohemia Region were involved in the project.
Keywords:
Ammonia; Carbon dioxide; Dinitrogen oxide; lighting; Methane; noise; odours; temperature; Working environment in the classroom; amoniak; hluk; Klima školní třídy; methan; osvětlení; oxid dusný; oxid uhličitý; pachy; teplota Citation: MAŇÁSKOVÁ, Lenka. Klima školní třídy - fyzikální parametry. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/49327