Original title:
Mobilní marketing v marketingovém řízení neziskové organizace
Translated title:
MOBILE MARKETING IN MARKETING MANAGEMENT OF NON-PROFIT ASSOCIATION
Authors:
FILIPOVÁ, Lenka Document type: Bachelor's theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Mobilní marketing patří mezi jedno z nejmladších odvětví marketingu a bylo zjištěno, že se doposud žádná publikace nezabývá tím, jak výhody mobilních technologií využít pro neziskové organizace. Pro tyto účely bylo provedeno dotazníkové šetření. Nejen, že 85 % dotázaných vědělo co je DMS a 46 % odpovědělo, že již DMS zaslali, ale dalších 65 % by uvažovalo o stažení loga, tapety či animace v případě, že by byl poplatek za toto stažení použit na dobročinné účely. Dále bylo ukázáno, že i další nástroje mobilního marketingu lze využít pro účely neziskové organizace v rámci fundraisingu a merchandisingu. Mobile marketing is one of the youngest marketing branch. It was found out that mobile marketing was not used in any publication yet, but it can be very usefull for non profit association. For this purpose was used marketing research. 85 % of all informants knew what is DMS, 46 % have already send DMS and 65 % of all informants would be willing to download logo, wallpapers or animation in case that the fee would be used for charitable purposes . We found out other instruments of mobile marketing that can be used in non profit organization's fundraising and merchandising.
Keywords:
FUNDRAISING; MERCHANDISING; MOBILE TECHNOLOGIES; NON-PROFIT ASSOCIATION; FUNDRAISING; MERCHANDISING; MOBILNÍ TECHNOLOGIE; NEZISKOVÁ ORGANIZACE Citation: FILIPOVÁ, Lenka. Mobilní marketing v marketingovém řízení neziskové organizace. České Budějovice, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/8370