Název:
Reklama a podpora prodeje ve vybrané firmě
Překlad názvu:
ADVERTISING AND SALES PROMOTION IN CHOSEN FIRM
Autoři:
KULÍČKOVÁ, Štěpánka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce bylo provést analýzu v oblasti reklamy a podpory prodeje ve vybrané firmě - v Živnostenské bance, a. s. - a na základě analýzy stávající situace navrhnout opatření pro zlepšení. Při vypracování literární části jsem získala odborné znalosti. Na základě získaných podkladů jsem provedla analýzu. Z ní vyplynulo, že banka využívá mnoho reklamních prostředků a podpora prodeje je na vysoké úrovni. Přesto jsem odhalila některé nedostatky a možnosti zlepšení. Ve své práci jsem navrhla používání billboardu a firemního inzerátu, neboť firma velmi málo využívá firemní reklamu. Dále banka téměř nezaměřuje reklamu na podnikové bankovnictví. Řešením je inzerát a banner na dané produkty. Nedostatečným jsem shledala distribuci prospektů, proto jsem navrhla jejich rozsev v ulicích brigádnicemi. Banka využívá mnoho reklamních a dárkových předmětů. Mezi ně však nepatří velmi často používané lístkové kalendáře, které jsem pro jejich cenovou nenáročnost a jednoduchost zařadila mezi své návrhy. Posledním návrhem v oblasti reklamy je využití televize, která představuje médium s masovým dosahem. V rámci podpory prodeje jsem navrhla soutěž {\clqq}Externista roku``, která by podpořila snahu externích zprostředkovatelů díky motivaci v podobě finanční odměny. Z hlediska klientů jsem navrhla bonusový program {--} při placení platební kartou by klienti získávali body a po dosažení určité výše bodů by obdržely dárek. Na podporu prodeje bankovního účtu a studentského konta jsem navrhla dárek (v podobě batohu) při jejich založení pro nové absolventy středních škol s maturitním vysvědčením s vyznamenáním. Na podporu studentského konta jsem navrhla prezentace zástupců banky při zápisových dnech na vysoké a vyšší odborné školy. Poslední návrh představuje reprodukovaná hudba, která by v klientských prostorách navozovala příjemnou atmosféru a pozitivně působila na psychiku klientů. Vhodná realizace návrhů přispěje ke zvýšení povědomí o bance a jejích produktech a k podpoře jednotlivých produktů. To vše může ovlivnit prodej. This bachelor thesis is intended to make an analysis of advertising and sales promotion in chosen firm {--} Živnostenská banka, a.s. and to propose improvement measures on the basis of analysis of current situation. First, I gained theoretical knowledge by elaboration of literature part. Then I analysed current situation on the basis on information from the bank. I found that the bank uses plenty of advertising media and the sales promotion is on a high level. Nevertheless I discovered some shortcomings and possibilities for improvement. I proposed a billboard and a company advertisement because the company use the company advertisement very rarely. The bank does not focus on advertising on corporate banking. Advertisement and banner for such products can solve this problem. I found a distribution of leaflets as insufficient therefore I suggest their distribution by paperboys in streets. The bank uses many advertising and gift items but not a frequently used card calendars, which are very cheap and simple and that is why I suggested usage of such calendars. My last suggestion on the field of advertising is television advertising, which is a mass medium. I proposed a competition {\clqq}External Dealer of the Year`` in terms of sales promotion in order to motivate external dealers by financial benefits. I also suggested new bonus program for clients. Clients would gain points when paying with payment cards and the bank would give them a gift for particular amount of points. Sales of bank accounts and student accounts can be supported by a little gift (backpack) for graduates from secondary school with leaving report cum laude. I proposed another promotion of student accounts {--} presentations of bank representatives at matriculation days at universities and colleges. My last suggestion is a recorded music in client premises, which would make a pleasant atmosphere and influence client{\crq}s psyche positively. Right realization of my suggestions will increase awareness of the bank and its products and also their promotion. This all should increase sales. In my final thesis I will elaborate this theme in more detailed way, I will carry out a research of brand awareness, I will measure effects from advertising and efficiency of expenditures on advertising.
Klíčová slova:
banka; podpora prodeje; prodej; Reklama; trh; Advertising; Bank; Market; Sale; Sales Promotion Citace: KULÍČKOVÁ, Štěpánka. Reklama a podpora prodeje ve vybrané firmě. České Budějovice, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/8339