Original title:
Les composés dans la publicité de la presse magazine (dans les années 70 et 2000)
Translated title:
The Compound Words in ad Text of the Magazine (in the age of 70 years and after 2000)
Authors:
NEUBAUEROVÁ, Erika Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
fre Abstract:
[cze][eng] Předkládaná práce se zabývá problematikou francouzských složených slov v reklamních textech, a to v období sedmdesátých let a po roce 2000. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části popisujeme funkci jazyka v reklamě, úrovně jazyka, teorie reklamní komunikace. Dále jsme definovali hlavní části společenských titulů a složená slova.V druhé části navazujeme analýzou lexémů excerpovaných z časopisu Elle, pro obě určená období a zároveň bereme v úvahu reklamní motivaci pro různé typy složenin.This master´s dissertation deals with the French compound words in ad text in the age of 70 years and after 2000. Dissertation is divided into two parts. The theoretical part describes the function of language in advertising, the levels of language, theories of advertising communication. Then, we defined the main elements of the magazine and compound words.In the second part, we continue with the analysis of lexemes stripped of Elle magazine, designed for both the period and taking into account promotional incentives for different types of compounds.
Keywords:
Advertisment; after 2000 years; compound words; loan words; seventies Citation: NEUBAUEROVÁ, Erika. Les composés dans la publicité de la presse magazine (dans les années 70 et 2000). České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/4264