Název:
Vliv složitosti úkolu a motivace na pragmatiku druhého jazyka
Překlad názvu:
The influence of task complexity and motivation on L2 pragmatics
Autoři:
Márquez Guzmán, Daniel Alejandro ; Friedová, Mirjam (vedoucí práce) ; Révész, Andrea (oponent) ; Pallotti, Gabriele (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2022
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Charles University Faculty of Arts Department of General Linguistics Abstract (in English) of Doctoral Dissertation Daniel Alejandro Márquez Guzmán The Influence of Task Complexity and Motivation on L2 Pragmatics Vliv složitosti úkolu a motivace na pragmatiku druhého jazyka Supervisor doc. Mirjam Friedová, Ph.D. Prague, 2022 Abstract Second language (L2) pragmatics, task-based language teaching (TBLT), and L2 motivation converge in this study. Assessing pragmatic performance is a major endeavor in L2 pedagogy and has only recently started to receive growing attention in task-based literature (Taguchi & Kim, 2018). While most current work employs holistic and analytic rubrics to account for pragmatic performance, Márquez and Barón (2021) have raised concerns as to whether raters using descriptors are able to objectively assess pragmatic output. Due to a lack of research on the speech act of suggesting (Sharqawi & Anthony, 2019), this type of utterance is at the core of the present study. Alignment between suggestion taxonomies is required, particularly in the categorization of speech act strategies and redressive actions aimed to reduce negative social consequences. The effect of explicit instruction on the quantity and quality of pragmatic outcome is also explored. Research is not conclusive about the type...Charles University Faculty of Arts Department of General Linguistics Abstract (in Czech) of Doctoral Dissertation Daniel Alejandro Márquez Guzmán The Influence of Task Complexity and Motivation on L2 Pragmatics Vliv složitosti úkolu a motivace na pragmatiku druhého jazyka Supervisor doc. Mirjam Friedová, Ph.D. Prague, 2022 Abstrakt V této studii jsou společně zkoumány pragmatika druhého jazyka (L2), úkolově orientovaná výuka jazyků (TBLT) a motivace k učení L2. Hodnocení pragmatického výkonu je důležitým aspektem výuky L2 a teprve nedávno se mu začala věnovat stále větší pozornost v literatuře věnované úkolům (Taguchi & Kim, 2018). Zatímco většina současných prací využívá k objasnění pragmatického výkonu holistické a analytické postupy, Márquez a Barón (2021) vyjádřili obavy, zda jsou hodnotitelé používající deskriptory schopni objektivně posoudit pragmatický výstup. Jádrem této studie jsou návrhy, protože návrhy jako řečový akt nebyly dosud dostatečně zkoumány (Sharqawi & Anthony, 2019). Je potřeba sladit dosavadní taxonomie návrhů, a to zejména při kategorizaci strategií řečových aktů a zdvořilosti zaměřených na snížení negativních sociálních důsledků. Zkoumá se také vliv explicitní výuky na kvantitu a kvalitu pragmatického výsledku. Ve výzkumu zatím neexistuje jasná shoda v tom, jaký typ výuky nejlépe...
Klíčová slova:
úkolově orientovaná výuka jazyků|složitost úkolů|řečový akt|výuka pragmatiky|hodnocení pragmatiky|motivace v učení druhého jazyka|motivace k plnění úkolů; task-based language teaching|task complexity|speech act|pragmatic instruction|pragmatic assessment|second language motivation|task motivation