Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Tělesná výchova jako součást harmonického rozvoje osob s mentálním postižením (ověření pohybového programu na základní škole speciální)\\
Original title:
Tělesná výchova jako součást harmonického rozvoje osob s mentálním postižením (ověření pohybového programu na základní škole speciální)\\
Translated title:
Physical training as a part of harmonious development of mentally handiccaped person (verifying of physical training programme at a special basic schuool)\\
Authors:
HUTROVÁ, Kateřina Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] : Úkolem této práce bylo během 5 měsíců ověřit intervenční pohybový program pro mentálně postižené v Ústavu speciální péče v Blatné. Program na podporu rozvoje pohybových schopností a dovedností obsahoval jednoduché pohybové hry, psychomotorická a jógová cvičení. Losováním bylo vybráno 10 členů do kontrolní skupiny a 13 do skupiny experimentální, která se aktivně podílela na experimentu. Obě skupiny prošly vstupním a výstupním měřením, které obsahovalo několik standardizovaných motorických testů, pomocí nichž byl zjišťován vliv programu. Naměřené hodnoty byly zpracovány statistickými metodami a výsledky navzájem porovnány před a po aplikaci programu i mezi skupinami navzájem. Statistika potvrdila zlepšení u experimentální skupiny.The goal of this project was to test intervention program of locomotion for mentally affected children. Testing took place in a Special Care Institute in Blatná. Children were taught easy locomocy games and practiced psychomotor and yoga exercises. The control group consisted of 10 children and the experimental group consisted of 13 children. The experimental group actively participated in the experiment. Standardized locomocy tests were used to evaluate the effect of the program on the children. Both groups were measured at the beginning and at the end of the task. Gained numerical values were statistically evaluated. The evaluation showed improvement for the experimental group.
Keywords:
intervention programme; kinetic activities; mentálly affected; motoric testing; yoga; intervenční program; jóga; motorické testy; pohybové aktivity; postižení Citation: HUTROVÁ, Kateřina. Tělesná výchova jako součást harmonického rozvoje osob s mentálním postižením (ověření pohybového programu na základní škole speciální)\\. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/15851