Název:
Analýza práce žáků s programem "Obkreslovačka"
Překlad názvu:
The Analysis of the pupils' work with the program "Obkreslovačka"
Autoři:
VÍTKOVÁ, Tereza Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je zmapování práce dětí s hrou Obkreslovačka. Zaměřuji se především na strategie řešení úloh, kdy žáci mají obkreslit určitý útvar. Navrhla a popsala jsem tři různé strategie řešení a zabývám se jejich existencí. Součástí této práce je statistické zpracování úspěšnosti žáků při řešení úloh v rámci konkrétních sad i statistika úspěšnosti sad jako takových. Zkoumám také, jak se dětem pracuje s programem, jaké mají potíže, co se jim daří a které úlohy jim dělají největší problém. Soustředím svou pozornost také na rozdíly mezi chlapci a dívkami při používání konkrétních strategií a v úspěšnosti při řešení úloh. Zabývám se vhodností hry Obkreslovačka pro žáky a doporučením této hry pro konkrétní věkovou skupinu. Má práce vychází zčásti z teoretických poznatků, dodaných dat a zčásti z mé vlastní praxe.The main goal of this work is to chart interaction of children with the {\clqq}Obkreslovačka`` game. I primarily focus on various strategies for solving exercises where pupils are supposed to encircle certain shapes. I propose and describe three different strategies and evaluate their existence. Part of this work is a statistic compilation of pupil´s success rates while solving exercises from individual sets as well as the statistics of success of each set. I examine the way how children work with this program {--} what problems do they have, what is easy for them and which exercises cause them the biggest problems. I focus on the differences between boys and girls while using concrete strategies and the differences while solving exercises. I am evaluating the suitability of the ``Obkreslovačka{\crqq} game for pupils and recommending this game to a specific age group. Part of my work is based on theoretical knowledge and supplemental data, part is based on my own practical experiences. practicalexperiences.
Klíčová slova:
Imagine; Logo; Obkreslovačka; strategie po kroku; strategie programátorská; strategie zčásti po kroku.; strategie řešení; exercises; Imagine; Logo; recommending.; solving; strategies; suitability Citace: VÍTKOVÁ, Tereza. Analýza práce žáků s programem "Obkreslovačka". České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/13974