Název:
Problematika přechodu dětí z 1. stupně na 2. stupeň základní školy
Překlad názvu:
The question of transition between lower and upper elementary school
Autoři:
ŽÁČKOVÁ, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem mé diplomové práce je problematika přechodu dětí z 1. stupně na 2. stupeň základní školy. Cílem práce je zaměřit se na tuto problematiku z hlediska vývojové psychologie. Specifika jednotlivých vývojových obdobích popisuji především z hlediska pojetí 1. stupně a 2. stupně podle školského dokumentu Bílá kniha a nově vzniklého rámcově vzdělávacího programu, ve kterém se zaměřuji na klíčové kompetence základního vzdělávání. Diplomová práce má 2 části, v první teoretické se zaměřím na vývojová období mladšího a středního školního věku, pojetí 1. stupně a 2. stupně podle Bílé knihy a na klíčové kompetence základního vzdělávání. Druhá část je praktická, jsou v ní uvedeny volné výpovědi žáků z 6. tříd základní školy a postřehy absolventů pedagogické fakulty ze souvislé praxe. The subjekt matter of my dissertation is the children´s transition from the first to the second grade of basic school. The aim of this work is to target the problem in light of evolutionary psychology. I describe the specifics of individual evolutionary periods mainly in term of the conception of the first and the second grade according to the school dokument The White book and a new developed framework education programme in which I target to the key competence of basic education.. The dissertation has two parts. The first academic part is target to evolutionary period of younger and middle school age, the conception of the first and the second grade acccording to the White book and to the key competence of basic education. The second part is practical, free statement of pupils of the sixth classes at basic school and the observation of graduates of College of Education from contiguous practice is stated there. Citace: ŽÁČKOVÁ, Jana. Problematika přechodu dětí z 1. stupně na 2. stupeň základní školy. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9976