Original title:
Školní zralost a diagnostika dětí s odkladem školní docházky
Translated title:
School Ability and Postponement School Attendance
Authors:
MAREŠOVÁ, Libuše Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce s názvem {--} Školní zralost a diagnostika dětí s odkladem školní docházky v první kapitole teoretické části charakterizuje stěžejní vývojové oblasti dítěte předškolního věku i některé zvláštnosti tohoto vývoje. Druhá kapitola se zabývá požadavky školy na vývojovou vyspělost a připravenost dítěte a třetí kapitola vysvětluje pojem školní zralost, její znaky a některé metody používané k jejímu posuzování. Poslední kapitola teoretické části popisuje obecné příčiny a důsledky nezralosti i možnosti, jak rozvíjet funkce a schopnosti důležité pro školu. Praktická část obsahuje hodnocení dětí předškolního věku (s použitím testů, týkajících se diagnostiky školní zralosti) a charakteristiku předškolní třídy, včetně podrobnější diagnostiky vybraného vzorku dětí. Úkolem praktické části je ověření školní připravenosti a zralosti předškolních dětí a rozpoznání případných potíží i nedostatků, týkajících se školní zralosti, zejména u dětí se slabšími výsledky testů. V závěru bakalářské práce jsou shrnuty poznatky a výsledky výzkumného šetření. Bachelor thesis entitled - School maturity and diagnosis of children with school suspension in the first chapter, the theoretical part is characterized by a core development area of preschool age children and some special features of this development. The second chapter deals with the requirements for school readiness and developmental maturity of the child and the third chapter explains the concept of school maturity, its characters, and some methods used for its assessment. The last chapter describes the general theory of the causes and consequences of immaturity and the possibility to develop features and capabilities important for the school. The practical part includes the evaluation of preschool age children (using tests on the diagnosis of school maturity) and the characteristics of preschool classes, including a more detailed diagnosis of the sample of children. The task is to verify the practical part of school readiness and pre-maturity children and recognize potential problems and deficiencies relating to the school of maturity, especially in children with weaker test results. At the end of thesis summarizes the research findings and results of the investigation. Citation: MAREŠOVÁ, Libuše. Školní zralost a diagnostika dětí s odkladem školní docházky. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/12236