Original title:
Zjištění příležitostí na trhu pro vybranou firmu
Translated title:
Investigation of market opportunities for selected company
Authors:
KROTKÁ, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Téma diplomové práce je Zjištění příležitostí na trhu pro vybranou firmu. Cíl této práce je odkrytí příležitostí pro vybranou firmu, Textilní galanterii ve Vyšším Brodě, a návrh jejich řešení včetně finanční situace.Prvním krokem k pochopení problematiky vztahující se k tématu se stalo studování odborné literatury od nejvýznamnějších autorů českých i zahraničních. Dalším krokem po sestavení literární rešerše byla příprava praktické části práce, která na ni plynule navazuje.Nejprve jsem analyzovala odvětví {--} textilní průmysl. Zpracování charakteristiky firmy jsem konzultovala s majitelkou firmy a její externí účetní poradkyní. Důležitým krokem k úspěšnému naplnění cíle byla analýza prostředí. K této analýze jsem využila tyto dílčí analýzy:PEST analýza,Porterův model pěti sil,Analýza vnitřní situace podniku,SWOT analýza.Doplnění této práce je dotazníkové šetření směřující na zákazníka firmy, které bylo poprvé aplikováno při zpracování bakalářské práce na téma Vliv mikroprostředí na uspokojování potřeb a přání zákazníků ve vybrané firmě.V závěrečné části jsem zhodnotila stávající situaci firmy, navrhla řešení a tím naplnila cíl své diplomové práce. My Diploma Thesis is themed Investigation of market opportunities for a selected company, the Haberdashery in Vyšší Brod and their draft solution, including financial situation.The Diploma Thesis consists of two main parts: literature search and a practical part. The first step to understand the theme was a study of special literature written by the most prestigious Czech and foreign authors. Further step for a composition of the literature search was a preparation of the practical part that followed. First of all I analysed the textile industry segment.I consulted processing of the company characteristics with the owner of the company and her external auditor.An important step to meet the objective was an environmental analysis, within which I applied the below listed partial analyses:PEST analysis,Porter{\crq}s five forces,Internal Analysis of a company,SWOT analysis.To complete this thesis I carried out a questionnaire survey within the company customers that was applied for the first time during the Bachelor{\crq}s Thesis themed Effect of a microenvironment on satisfaction of customer needs and wishes in a selected company.In conclusion I made an assessment of the company existing situation, proposed solution and herewith met the objective of my Diploma Thesis.
Keywords:
external enviroment; internal enviroment; marketing; PEST analysis; Porter´s five forces; SWOT analysis; marketing; PEST analýza; Porterův model pěti sil; SWOT analýza; vnitřní prostředí; vnější prostředí Citation: KROTKÁ, Veronika. Zjištění příležitostí na trhu pro vybranou firmu. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/15200