Original title:
Vývoj spokojenosti zákazníků společnosti E.ON
Translated title:
E.ON Customer Satisfaction Development
Authors:
PEŠKOVÁ, Kateřina Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce hodnotí vývoj spokojenosti zákazníků energetické společnosti E.ON v letech 2005 ? 2010 na základě posouzení výzkumu MAC CASA. Výsledky jsou dány do souvislostí s realizovanými marketingovými opatřeními, vývojem cen a dalšími skutečnostmi, které se v uvedeném období udály. Na vyhodnocení navazují doporučující kroky, jejichž cílem je zlepšit spokojenost a věrnost zákazníků.The thesis examines the development of the satisfaction of customers of the E.ON energy corporation during 2005 ? 2010 on the basis of a MAC CASA survey. The outcome is assessed in comparison with implemented marketing measures, the development of prices, and other factors relating to the period in question. The assessment is followed by recommendations aimed at improving customer satisfaction and loyalty.
Keywords:
customer loyalty; Customer satisfaction development; energy corporation; MAC CASA survey; marketing measures; energetická společnost; marketingová opatření; vývoj spokojenosti zákazníků; výzkum MAC CASA; zákaznická loajalita Citation: PEŠKOVÁ, Kateřina. Vývoj spokojenosti zákazníků společnosti E.ON. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/15052