Original title:
Zjištění příležitostí na trhu pro vybranou firmu
Translated title:
The analyse market opportunities of a given company
Authors:
KRINESOVÁ, Michaela Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce bylo zjistit příležitosti na trhu pro vybranou firmu. Abych stanoveného cíle dosáhla, provedla jsem vlastní hodnocení úrovně makroprostředí pomocí STEP analýzy a úrovně mikroprostředí pomocí Porterova modelu, hodnocení firmy pomocí finanční analýzy a marketingového mixu. Všechny zjištěné poznatky jsem shrnula a vyhodnotila formou SWOT analýzy, pomocí které jsem identifikovala slabé a silné stránky podniku, jeho příležitosti a hrozby. The aim of this diploma thesis was to analyse market opportunities of a given company. To reach this aim, I made own evaluation of the macro environment using STEP analysis, using Porter{\crq}s model I analysed the micro environment, and for the company assessment financial analysis and marketing mix were used. I have made a summary of all my findings and created SWOT analysis, in which I identified strenghts and weaknesses of the company, as well as its opportunities and threats.
Keywords:
macro environment; marketing; marketing environment; micro environment; Porter model; STEP analyse; SWOT analyse; makroprostředí; Marketing; Marketingové prostředí; mikroprostředí; Porterův model pěti sil; STEP analýza; SWOT analýza Citation: KRINESOVÁ, Michaela. Zjištění příležitostí na trhu pro vybranou firmu. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/14963