Název:
Český pixelový svět
Překlad názvu:
Czech pixel world
Autoři:
Sochor, Kryštof ; Kubát, Michal (vedoucí práce) ; Šindelář, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Kvalifikační práce je věnována problematice českého videoherního průmyslu, resp. míře jeho ovlivnění působením socialistického režimu v bývalém Československu. Samotná míra je zkoumána porovnáváním současného a jemu předcházejícímu stavu videoherního průmyslu v České republice s poměry v tomto odvětví v USA v celkem třech kategoriích, jimižjsou videoherní komunita, její technické zázemí a samotná podoba videoherních titulů. Část práce je věnována i samotnému vývoji videoherního průmyslu na území současné České republiky a jeho případnými specifiky jako např. tvorba protirežimních textových adventur či specifický přístup k autorským právům.The qualification thesis is devoted to the Czech video game industry and the extent of its influence by the socialist regime in the former Czechoslovakia. The extent of the influence is examined by comparing the current and past state of the video game industry in the Czech Republic with the state of the industry in the US in a total of three categories, which are the video game community, its technical background, and the form of video game titles themselves. A part of the thesis is also devoted to the development of the video game industry in the contemporary Czech Republic and its possible specifics, such as the creation of anti-regime text adventure games or a specific approach to copyright.
Klíčová slova:
forma videoher; historie videoherního průmyslu; videoherní komponenty; videoherní komunita; videoherní průmysl; videoherní průmysl USA; videoherní žánry; československý videoherní průmysl; český videoherní průmysl; Czech video game industry; Czechoslovak video game industry; US video game industry; video game community; video game components; video game form; video game genres; video game industry; video game industry history