Original title:
Využití marketingových nástrojů v supermarketu Albert
Translated title:
Application of marketing instruments in the Albert supermarket
Authors:
SMETANA, Martin Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Pro dosažení stanoveného cíle práce byl využit kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum. Kvantitativní výzkum proběhl formou dotazníkového šetření v akčním rádiu prodejny a dotázáno bylo 109 spotřebitelů. Kvalitativní výzkum proběhl formou případové studie. Na základě získaných informací byly na závěr navrženy opatření, které by měly vést ke zlepšení stávající situace.The Primary aim of this bachelor work was reached by using quantitative and qualitative market research. For quantitative research was used questionnaire inquiry, questions quoted in the questionnaire were answered by 109 informants. Detailed study was done for qualitative research. Gathered data were used for final recommendation of improvements.
Keywords:
marketing; marketing research; marketing tools; retail; maloobchod; marketing; marketingové nástroje; marketingový výzkum Citation: SMETANA, Martin. Využití marketingových nástrojů v supermarketu Albert. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/14874