Název:
Rozváděcí ústrojí turbíny turbodmychadla
Překlad názvu:
Variable turbocharger turbine geometry
Autoři:
Řezáč, Vojtěch ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá konstrukcí mechanismu proměnné geometrie statoru turbíny. V diplomové práci jsou zmapovány v současnosti používané způsoby regulace přeplňování turbodmychadlem. S ohledem na zjištěné informace jsou vytvořeny vlastní návrhy, jež jsou následně srovnávány mezi sebou a s aktuálně používaným systémem Garrett VNT a to z hlediska funkčnosti, průtočného průřezu a ovládacích sil, jež byly získány pokročilými výpočetními metodami v software ADAMS View. Na závěr je provedena diskuse, kde jsou zhodnoceny přínosy a nevýhody návrhů. Následně je navržen další možný postup v jejich vývoji.
This thesis is dedicated to design of turbocharger’s boost pressure regulation using variable turbine geometry. In this thesis are mapped commonly used methods of turbine flow regulation. With respect to all information collected there were created new designs which were compared between each other and with currently used Garrett VNT system focusing on performance, flow area and operating forces which were obtained using advanced numerical methods in ADAMS View software. At the end of this thesis are presented benefits and drawbacks of each design. In the very end are presented next steps in further development.
Klíčová slova:
ADAMS; multibody simulace; ovládací síly; průtočný průřez; regulace průtoku turbínou.; simulace; Turbodmychadlo s variabilní geometrii; VGT; VNT; ADAMS; flow cross section; multibody simulation; operating forces; simulation; turbine flow regulation.; Variable geometry turbocharger; VGT; VNT
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/207681