Original title:
Hra pro Oculus Quest
Translated title:
Game for Oculus Quest
Authors:
Kryštůfek, Jakub ; Novák, Jiří (referee) ; Pomikálek, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je vytvořit prototyp hry ve virtuální realitě pro cílovou platformu Oculus Quest 2. Hra byla vytvořena v herním enginu Unity s kladeným důrazem na optimalizaci a rozšiřitelnost implementovaných systémů. V rámci hry byl vytvořen systém řízení autonomních agentů pomocí konečných automatů a plánovací architektury s názvem cílem řízené plánování akcí. Jednou z nejzajímavějších herních mechanik je systém šíření ohně implementovaný pomocí celulárního automatu.
The aim of this bachelor thesis is to create a prototype of a videogame in virtual reality for target platform Oculus Quest 2. The game was created with game engine Unity with emphasis on optimalization and extensibility of implemented systems. Within the implemented game was created system of autonomous agents via finite state machines and planning architecture goal-oriented action planning. One of the most insteresting game mechanics is fire propagation system implemented with cellular automaton.
Keywords:
automatons; autonomous agents; C#; cellular automaton; finitestate machine; fire spread; FSM; game; game prototype; GOAP; multi-agent system; Unity; Virtual reality; VR; automaty; autonomní agenti; C#; celulární automat; FSM; GOAP; herní prototyp; hra; konečný automat; multiagentní systém; Unity; Virtuální Realita; VR; šíření ohně
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/207370