Original title:
Vypracování příkladů pro výuku rozpadů sestav v Inventoru
Translated title:
Elaboration of examples for teaching assembly breakdowns in Inventor
Authors:
Nečas, Zbyněk ; Koutecký, Tomáš (referee) ; Košťál, David (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá prezentačním prostředím programu Autodesk Inventor, konkrétně popisem jednotlivých funkcí a jak s nimi pracovat. Hlavní částí této práce je tvorba edukačních příkladů pro výuku rozpadů sestav v Inventoru. Jelikož se jedná o výuku nového předmětu, zatím existuje pouze omezené množství těchto příkladů. Proto budou součástí této práce tři výukové prezentace, ve kterých je popsán postup, jak budou studenti pracovat s vytvořenými sestavami, které jim budou dostupné v E-learningu. Tyto příklady pomohou studentům k získání znalostí a zkušeností v tématu rozkladu sestav, následné tvorbě obrázků a videí a také jejich využití na výkresech nebo technických manuálech.
This bachelor’s thesis deals with the presentation environment of the Autodesk Inventor program, especially the description of individual functions and how to work with them. The main part of this work is the creation of educational examples for teaching assembly breakdowns in Inventor. Because this is a new subject, there is only a limited number of these examples. Therefore, three educational presentations will be part of this work, describing the process of how students will work with the created assemblies available to them in E-learning. These examples will help students to gain knowledge and experience about decomposition of assemblies, following creation of images and videos, as well as their use in drawings or technical manuals.
Keywords:
animation; assembly breakdown; assembly manual; Autodesk Inventor; animace; Autodesk Inventor; montážní návod; rozpad sestavy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/206389