Original title:
Práce s dyskalkulikem
Translated title:
Remedial approaches to students with discalculia
Authors:
MATĚJKOVÁ, Daniela Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce: ?Práce s dyskalkulikem? vymezuje termín specifické poruchy učení, jednotlivé specifické poruchy učení se zaměřením na dyskalkulii. Podává stručný přehled o metodách, formách, pomůckách, jednotlivých postupech reedukace a dotýká se možností integrace dyskalkuliků v současné základní škole. Praktická část se zabývá začleněním dyskalkulických žáků do vyučovacího procesu a zjišťuje formy, metody a pomůcky, které jsou vyučujícím zajišťovány. Je tvořena třemi kazuistikami a výsledky dotazníku.Thesis: "Remedial approaches to students with discalculia" defines the term of specific learning disability, individual specific learning disabilities with an emphasis on discalculia (mathematics disorder). It gives a brief overview of the methods, forms, aids (tools), individual re-education practices and affects the possibilities to integrate these students into current elementary school. The practical part deals with the integration of dyscalculia students into the teaching process and to identify forms, methods and aids (tools) that are provided by the teacher. It consists of three casuistries and questionnaire results
Keywords:
discalculia; integrate; re-education; specific learning disability; dyskalkulie; integrace; reedukace; specifické poruchy učení Citation: MATĚJKOVÁ, Daniela. Práce s dyskalkulikem. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/13928