Original title:
Soubor cvičení pro klíčová místa výuky carvingových oblouků
Translated title:
Key parts of the carved curves instruction-training set
Authors:
Cinádr, Jan ; Polášková, Marcela (advisor) ; Bílý, Milan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Soubor cvičení pro klíčová místa výuky carvingových oblouků Cíl práce: Cílem diplomové práce je vytvořit multimediální pomůcku pro výuku carvingových oblouků, která bude obsahovat vhodná průpravná cvičení rozdělená podle klíčových míst ve výuce a popisovat způsob jejich provedení. Metody práce: Při tvorbě diplomové práce bylo použito jednak metody obsahové analýzy a dále metod participantního a neparticipantního pozorování spojeného s videoanalýzou digitálního záznamu a praktickou tvorbou DVD. Výsledky: Výsledkem práce je vytvořené DVD obsahující výběr dvaceti osmi cvičení pro výuku klíčových míst v carvingu. Klíčová slova: carvingový oblouk, klíčová místa, výuka lyžování, průpravná cvičeníTitle: Key parts of the carved curves instruction - training set Aim of the study: The aim of the thesis is to create a multimedia tool for teaching carving arcs, which will include appropriate training exercises, broken down by key points in the teaching method and describe their implementation. Methods: In developing this thesis was used both methods and content analysis methods participant and nonparticipant observation and video analysis coupled with digital recording and practical DVD creation. Results: The result of the work is created by a DVD containing a selection of twenty eight exercises for teaching key locations in the carving. Key words: carving turn, key positions, teaching skiing, training exercises
Keywords:
carving turn; key positions; teaching skiing; training exercises; carvingový oblouk; klíčová místa; průpravná cvičení; výuka lyžování
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/46637