Original title:
Komplexní hodnocení lyžařských výcvikových kurzů na základních školách v ČR.
Translated title:
Complex evaluation of the basic school ski courses in the Czech republic
Authors:
Hraško, Petr ; Polášková, Marcela (advisor) ; Jindra, Matouš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Komplexní hodnocení lyžařských výcvikových kurzů na základních školách v ČR. Cíl práce: Cílem diplomové práce je komplexně zhodnotit lyžařské výcvikové kurzy na vybraných základních školách v ČR v pěti oblastech, jimiž je personální zajištění kurzu, náplň a organizace kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, volba metodiky výuky a ekonomické aspekty. Pro zhodnocení bude stěžejní potvrzení či vyvrácení vyslovených pracovních hypotéz. Metodologie práce: Naše práce má charakter kvalitativního výzkumu. Data ke zpracování tématu jsou získána formou neanonymního anketního šetření na náhodně vybraných základních školách ze všech krajů ČR. Pro tyto účely je použit nestandardizovaný dotazník, tvořený otevřenými, polouzavřenými i zavřenými otázkami a sestavený tak, aby umožňoval komplexně hodnotit LVK podle zvolených oblastí zájmu, kterými jsou personální zajištění, organizace a náplň kurzu, bezpečnost a ochrana zdraví žáků, metodika výuky a ekonomické zajištění. Získaná data jsou vyhodnocena v programu Survio a Microsoft EXCEL® a doplněna grafy a slovním komentářem. Výsledky: Lyžařské výcvikové kurzy na ZŠ byly hodnoceny v pěti zvolených oblastech. Ke každé oblasti zájmu se vázala alespoň jedna pracovní hypotéza. Při hodnocení odpovědí, týkajících se personálního zajištění kurzu, byla potvrzena...Name: Complex Evaluation of Primary School Ski Courses in the Czech Republic Objective: The objective of this diploma thesis is a complex evaluation of a representative primary school ski courses in the Czech Republic according to the five following criteria, which are staffing of the course, content and organisation of the course, health and safety of the pupils, methodology of the training and economic side. The crucial aspect of the evaluation is the fact whether the working hypotheses will be proved or disproved. Methodology: Our thesis has the character of a qualitative research. Data that refer to the topic are collected in the form of non anonymous survey of at random chosen primary schools in all regions of the Czech Republic. For this purpose, a non-standardized questionnaire is used. It consists of open-ended, semi close-ended and close-ended questions. The questionnaire is compiled to enable a complex evaluation of ski courses in accordance with the areas of interest, which are staffing of the course, content and organisation of the course, health and safety of the pupils, methodology of the training and economic safeguarding. Collected data are analysed in Survio and Microsoft EXCEL® programmes; they are supplemented with graphs and commentaries. Results: Primary school ski courses were...
Keywords:
cross-country skiing; primary school; primary school ski course; ski course; skiing; snowboarding; běžecké lyžování; lyžařský výcvik; lyžařský výcvikový kurz; sjezdové lyžování; snowboarding; základní škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/70711