Original title:
Mladí lidé s postižením v pěstounské rodině
Translated title:
Young people with disabilities in foster family
Authors:
Holasová, Petra ; Šiška, Jan (advisor) ; Latimier, Camille (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná diplomová práce představuje výsledky výzkumu zaměřeného na mladé lidi s postižením, kteří vyrůstali v pěstounské rodině. Cílem výzkumu je nahlédnout na život těchto lidí z jejich vlastního úhlu pohledu a zmapovat jejich životních zkušenosti. Výzkum se zaměřuje na problematické oblasti jejich života a překážky, které jim brání v dosažení určitých cílů. Práce vychází z analýzy rozhovorů s pěti respondenty na základě Life Course Theory (teorie životního příběhu). Klíčová slova: mladý člověk, člověk s postižením, pěstounská rodina, Life Course TheoryThe thesis presents the results of research focused on young, disabled people who grew up in foster families. The aim of the research is to observe the lives of these people from their own perspective and to map their life experience. The research is focused on problem areas of their lives and barriers that prevent them from achieving certain goals. The work is based on an analysis of interviews with five respondents, evaluated by means of Life Course Theory. Key words: young person, person with disabilities, foster family, Life Course Theory
Keywords:
foster family; Life Course Theory; person with disabilities; young person; Life Course Theory; mladý člověk; pěstounská rodina; člověk s postižením
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/42617