Original title:
Posouzení vlivu řízení kvality v podnikatelském subjektu na jeho konkurenceschopnost
Translated title:
Assess the impact of quality management in the business to strengthen its competitiveness
Authors:
NOVOTNÝ, Jaromír Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je posouzení vlivu řízení kvality ve společnosti GiTy, a. s. na jeho konkurenceschopnost, se sídlem v Brně. Společnost operuje na trhu už 20 let. Práce je doplněna grafy a tabulkami. Na základě získaných informací (Hodnotící zpráva IMS 2008) byla provedena analýza současného stavu řízení systému managementu jakosti, která byla podkladem pro návrh na zlepšení. Z analýzy také vyplynulo, že firma GiTy potřebovala certifikaci (QMS, EMS, ISMS) pro získání 88 % svých tržeb. Tímto zjištěním lze dokladovat důležitost systému jakosti v GiTy, ale i na celém českém trhu. Dílčí návrh na zlepšení spočívá v zavedení sledování nákladů na jakost, aby firma mohla lépe řídit peněžní prostředky vynaložené na jakost. Hlavní návrh na zlepšení spočívá v zavedení systému managementu služeb (ISO 20000). Tento systém firmu v počátku zavedení zatíží náklady ve výši 120000 Kč, ale přínos bude podstatně vyšší. Smyslem tohoto systému je zvýšení úrovně poskytovaných služeb, snížení nákladů, rizik a času k zavedení nových produktů a služeb, zlepšení využití zdrojů, zvýšení produktivity a také získání konkurenční výhody před ostatními poskytovateli IT služeb. The aim of this bachelor work is to evaluate the quality management system with the aspect on competitive advantage of the company GiTy, a. s., based in Brno. The company has been operating for over 20 years. The work is complemented with clearly organized tables and graphs. On the basis of the information (evaluation report IMS 2008), an analysis was made of the state of management of the quality management system, which was the basis for a proposal to improve. An analysis also showed that the company needed GiTy certification (QMS, EMS, ISMS) to obtain 88% of its sales. This finding can document the importance of the quality system in GiTy, but also on the Czech market. Incremental improvements to the proposal is the introduction of the cost of monitoring the quality of the company to better manage the money spent on quality. The main proposal is to improve the introduction of service management system (ISO 20000). This system of business in the beginning of the introduction of debit cost of 120000 czech crown, but the benefits will be substantially higher. The purpose of this system is to increase the level of service, reduce costs, risk and time to introduce new products and services, improve use of resources, increasing productivity and obtaining a competitive advantage over other providers of IT services.
Keywords:
customer satisfaction; improvement; intergrad management system; quality management system; telecommunications.; integrovaný systém managementu; spokojenost zákazníka; systém kvality; telekomunikace; zlepšení Citation: NOVOTNÝ, Jaromír. Posouzení vlivu řízení kvality v podnikatelském subjektu na jeho konkurenceschopnost. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/11735