Original title:
Marketing of non-profit organisations
Translated title:
Marketing neziskových organizací
Authors:
Kohnová, Markéta ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (advisor) ; Hrusová, Lucie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] Marketing has always been a key subject in commercial organisations, being an integral part of the business strategy and plans. In the non-profit sector, there is still a reticence towards the subject, often seen as either unnecessary or even a waste of the often very limited financial resources. As a reaction to that, this work discusses the importance and use of marketing in non-profit organisations and explores the issues around the subject with relation to the non-profit entities as well from a theoretical point of view as through case studies where the marketing efforts of a number of different non-profit organisations were analysed. The overall objective is to prove that also in non-profit organisations marketing should be an integral part of the overall business plan and is key to the overall success of the non-profit organisation.Marketing v neziskových organizacích, jako nedílná součást obchodní strategie a plánu, vždy představoval jedno z klíčových témat. V neziskových organizacích však stále přetrvává určitá zdrženlivost k tomuto tématu a marketing je obvykle vnímán jako něco nepotřebného či dokonce jako plýtvání často omezených finančních prostředků. Tato práce je reakcí na tento náhled a naopak pojednává o důležitosti využití marketingových metod v neziskových organizacích. Práce prozkoumává toto téma jak z teoretického hlediska, tak z praktického, kdy pomocí případových studií popisuje marketingová úsilí několika vybraných neziskových organizací. Celkovým cílem práce je poukázat na fakt, že i v neziskových organizacích by marketing měl být nedílnou součástí obchodní strategie a plánu, jelikož jeho využívání přispívá k celkovému úspěchu neziskové organizace.
Keywords:
Fundraising; Marketing; Marketing budget; Marketing mix; Non-profit organisation; Fundraising; Marketing; Marketingový mix; Marketingový rozpočet; Neziskové organizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/8987