Název:
Jak se liší znalosti studentů o výživě na různých typech vysokých škol?
Překlad názvu:
What is the difference in student knowledge of nutrition at different types of universities?
Autoři:
Boháč, Petr ; Dlouhý, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou čtenáři přiblíženy základní poznatky o zdravé výživě, složení stravy a výživová doporučení pro obyvatele České republiky. Je zde také popsána požadovaná úroveň znalostí středoškolských studentů o výživě. Praktická část se opírá o zjišťování znalostí souboru celkem 298 studentů ze čtyř vysokých škol a pro srovnání i posledního ročníku gymnázia. Tento soubor byl zkoumán pomocí testu složeného ze třiceti otázek, studenti byli dotázáni i na váhu, výšku, pohlaví a subjektivní ohodnocení svých znalostí před vyplněním testu. Odpovědi na tyto otázky byly vyhodnoceny manuálně a zpracovány v programech MS Word, MS Excel a Epitable. Výsledky byly vyhodnoceny a byla studována souvislost mezi úrovní znalostí studentů jednotlivých vysokých škol, rozdílnosti odpovědí mezi pohlavími a byla porovnána i úroveň znalostí z každodenního života. Dále byly porovnány hodnoty BMI a subjektivní ohodnocení znalostí studentů různých typů vysokých škol. Výsledky byly zaznamenány do přehledných grafů a v kapitole Diskuze byly popsány. Byly prokázány nejlepší znalosti studentů 3. lékařské fakulty. V praktických otázkách ze života nebyly prokázány rozdíly mezi studenty různých typů vysokých škol. Nebyly prokázány rozdíly mezi vědomostmi mužů a žen. Byly prokázány...This diploma thesis consists of a theoretical and analytical part. The first part introduces basic knowledge about healthy nutrition, the constitution of nourishment and nutritional recommendations for citizens of the Czech Republic. It also describes a required level of knowledge about nutrition that all high school students should have. The analytical part is based on research that examined the knowledge of 298 university students and high school seniors. The students were from four different universities and one high school. This set of students was examined by a test that consisted of 30 questions. Students answered another four questions about their weight, height, gender and subjective valuations of their knowledge. The answers to these questions were evaluated manually and processed in programs such as MS Excel, MS Word and Epitable. The diploma thesis examines the knowledge of students based on their school, gender and daily life experience. It also shows students' Body Mass Indexes and differences in their subjective valuations of knowledge based on the students' schools. Results are presented in well-arranged tables in Chapter Discussion. The research showed that the best knowledge is to be found among students from Third Faculty of Medicine. Practical questions that focused on daily life...