Original title:
Specifika plavecké výuky dětí s poruchou autistického spektra
Translated title:
Specifics of swimming teaching children with autism spectrum disorder.
Authors:
Baštová, Miroslava ; Čechovská, Irena (advisor) ; Kovařovic, Karel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Specifika plavecké výuky dětí s poruchou autistického spektra. Cíle: Aplikace metod strukturovaného učení na koncepci běžné přípravné a základní plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Prezentace a vyhodnocení devíti případových studií a následná koncepce zásad pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Analýza odborné literatury, případové studie, ankety, rozhovory, škálování, pozorování a statistické metody. Výsledky práce: Metody strukturovaného učení podporují a umožňují realizaci běžné plavecké výuky pro děti s poruchou autistického spektra. Efektivitu potvrzují případové studie. Na uvedených příkladech plavecké výuky jsou koncipovány zásady pro plavecké vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, strukturované učení, plavecká výukaTitle: Specifics of swimming teaching children with autism spectrum disorder. Objectives: Application of the structured learning by the concept of common preparatory and basic swimming lessons for children with autism spectrum disorder. Presentation and evaluation of nine case studies and subsequent implementation of policy for teaching swimming to children with autism spectrum disorder. Methods: Analysis of specialized literature, case studies, surveys, interviews, scaling observation and statistics method. Results of the work: Methods of the structured learning support and facilitate the implementation of standard swimming lessons for children with autism spectrum disorder. The case studies confirm the effectiveness of our taught realized swimming lessons. The principles for swimming education of children with autism spectrum disorder are designed based on the above-mentioned examples of swimming lessons. Keywords: Autism Spectrum Disorders, structured teaching swimming lessons
Keywords:
Autism Spectrum Disorders; structured teaching; swimming lessons; plavecká výuka; poruchy autistického spektra; strukturované učení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/62241