Název:
Nemůžu s ním pořád hrát Člověče, nezlob se!
Překlad názvu:
I can still play with him Ludo!
Autoři:
Konopásková, Jana ; Bernard, Josef (vedoucí práce) ; Stupková, Vlasta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá problematikou dospívání a zaměstnání mentálně postižených mladých lidí. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o této problematice a představuje metodiku tranzitního programu v neziskové organizaci Rytmus. Jádro předkládané práce tvoří výzkumná část zhodnocující výsledky výzkumného záměru. Ten byl zaměřen na rodiče mentálně postižených dětí. Kladl si za cíl popsat, jak se tito rodiče vyrovnávají s obdobím přechodu jejich dítěte ze školy do dospělého života a jaké jsou jejich nejčastější obavy v tomto období. Dále jsem se snažila zjistit, čím tranzitní program pomohl v tomto období. Celá analytická část je protkána porovnáním dvou skupin respondentů, kteří se od sebe liší tím, že děti jedné skupiny absolvovaly tranzitní program, zatímco děti druhé skupiny program neabsolvovaly. Toto porovnání slouží k tomu, abych zjistila, jakou roli hraje tranzitní program v životě rodičů. Analýzu zkoumané problematiky představuji ve čtyřech tematických celcích: Škola, Přechodové období, Zaměstnání, Role tranzitního programu. Při kvalitativní analýze rozhovorů jsem následovala principy zakotvené teorie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)This thesis explores the topic of adolescence and employment of mentally disabled young people. The theoretical section summarizes the knowledge on the topic and also introduces the methology of transition programme in the nonFgovernmental organization Rytmus. The core of the paper rests in the analytical section which deals with the findings of a topical research project focused on parents of mentally disabled young people. The goal of this project was to describe, how the parents deal with their children's transition from school to adult life and what are their most acute fears in this period. In addition to this, it aimed to find out, if the transition programme was at all helpful. The whole analytical section is interwoven with a continual comparison of two groups of respondents F parents of children who have participated in the transition programme and parents of children who have not. This comparison helps me to find out what is the role of transition programme in parent' s lives. The analysis of discussed problem is divided into four thematic blocks: School, Transition period, Employment, The role of transition programme. The qualitative analysis of interviews followed the principles of grounded theory. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)