Original title:
Vliv médií na vnímání body image u adolescentů
Translated title:
Influence of the media on the perception of body image in adolescents
Authors:
Píbilová, Lenka ; Kučírek, Jiří (advisor) ; Hanušová, Jaroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce na téma "Vliv médií na vnímání body image u adolescentů" se v teoretické části zabývá popisem a charakteristikou vývojového stádia adolescence, body image a pojmů souvisejících s danou problematikou. Období adolescence ukazuje z mnoha pohledů. Dále jsou zde popsány média, reklama a jejich strategie, které ovlivňují mediální vnímání a následně i chování adolescentů jako spotřebitelů. Empirická část se zabývá rozborem dotazníkového šetření, jehož se účastnila skupina respondentů ve věku 15 - 20 let. Úkolem bylo zjistit, jaký vliv má reklama jako prostředek médií na body image u adolescentů a jak tato věková skupina vnímá své tělo. V závěrečné části diplomové práce jsou shrnuty zjištěné poznatky o vnímání body image u adolescentů a vliv médií na jeho vnímání.The theoretical part of the diploma thesis "The influence of media on perception of body image by adolescents" describes the developmental stage of adolescence, body image and terms connected with this issue. The period of adolescence is showed from many points of view. Subsequently, there follows the description of media, advertising and strategies which influnce the perception of media and also the adolescents' behavior as consumers. The empirical part contains the result of the questionnaire which was attended by a group of respondents aged between 15 to 20. The task was to determine the influence of advertising as means of media on body image by adolescents and how this youth groug perceives its body. In the final part there is a summary of findings of the perception of adolescents' body image and the influence of media on its perception.
Keywords:
adolescent; advertising; body image; gender; media; adolescent; body image; gender; média; reklama
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/74951