Original title:
Srovnání času nácviku herních činností jednotlivce v ledním hokeji v kategorii 4. a 5. třídy s teoretickými východisky
Translated title:
Compared of training time gaming activities in ice hockey for category PeeWee (9-12 years old) with sports theories
Authors:
Drbohlav, Antonín ; Šťastný, Petr (advisor) ; Arnošt, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Srovnání času nácviku herních činností v ledním hokeji v kategorii 4. a 5. třídy s teoretickými východisky. Cíl práce: Cílem práce je porovnat reálné časy zapojení hráčů do herních činností s metodickým doporučením IIHF, českých metodik dle Bukače. Metodika práce: K porovnání metodik byla použita obsahová analýza tréninkových jednotek většiny českých klubů daných kategorií. Data byla poskytnuta trenéry samotných klubů. Data z analýzy TJ byla aplikována na Bukačův model doporučení pro proporční rozvržení TJ a na model, který doporučuje mezinárodní hokejová federace. Dále byl zkoumán čistý čas, který stráví na kotouči v provádění cvičení a při hře jeden hráč. Tento čas byl měřen dvěma vybraným hráčům z každého mužstva, kdy 1. hráč byl nadprůměrný v daném mužstvu a 2. hráč byl hráčem průměrným. Rozdíly těchto hráčů byly nepatrné, proto bylo dále počítáno s časem průměrným. Závěr: Z výsledků vyplývá, že trenéři při porovnání jak s Bukačovým modelem, tak s doporučením IIHF nedostatečně zařazují hru a herní cvičení na úkor cvičení dovedností a bruslení. Kdy ve 4. Třídě v klubech v ČR byla hra zařazována v úseku 26% a v 5. Třídě z 29%. Naopak samotný nácvik HČJ je zařazený v rozsahu 74% u 4. Třídy a 71% u třídy 5 (aplikováno na Bukačův model). Klíčová slova: herní činnosti jednotlivce, lední...SUMMARY: Title: Comparison of training time gaming activities in ice hockey for category PeeWee (9-12 years old) with theoretical Objectives: The main objective is a compare real time involvement of players in game activities with the methodological recommendations IIHF, and Czech methodologies according Bukač Methodology: To compare the methodologies used content analysis training units, the majority of Czech clubs established categories. Data was provided trainers owns clubs. Data from the analysis of training unit was applied to Bukac's model for proportional layout training unit and the model recommended by the International Hockey Federation. Next step, was examined the actual time they spend on individual player reel in the exercises and game. This time was measured in two selected players from each team, where player 1 was above average in the group, and the player 2 was normally player. The difference of these players was so small that it was continue to work only with the average time. Conclusion: The results show that coaches when compared both with Bukac's model, and with recommendations classified under IIHF add of insufficiently game and gaming exercises at the expense of training skills and skating. In the 4th Class clubs in the Czech Republic, the game was marshaled in the stretch 26% and in...
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/43326