Original title:
Marketingové aktivity sportovně-luxusních značek se zaměřením na analýzu kampaně Vist 2012/2013
Translated title:
Marketing Activities of Sport-Luxury Brands with a Focus on Analysis of Vist 2012/2013 Campaign
Authors:
Pospíšilová, Andrea ; Hejlová, Denisa (advisor) ; Dolanská, Nora (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Marketingové aktivity sportovně-luxusních značek se zaměřením na analýzu kampaně Vist 2012/2013" pojednává o problematice marketingové komunikace a pozice na trhu vybraných pěti sportovně-luxusních značek se zaměřením na kampaň Mestri di Sci značky Vist pro sezónu 2012/2013. V první polovině této práce je vymezen pojem sportovně-luxusní značka, na jehož základě je vybrán vzorek pěti lyžařských značek (Bogner, Descente, Sportalm, Vist a Kjus), které nejdříve projdou analýzou positioningu v rámci segmentů luxus, sport, lifestyle, a poté deskripcí a vzájemnou komparací aplikovaných marketingových aktivit. Druhá polovina práce se orientuje na kampaň Maestri di Sci značky Vist. Vizuální rovinu projektu podrobím detailnímu rozboru založenému na sémiotické analýze. Následně jsou představeny také předešlé kampaně značky Vist a vizuální charakter konkurenčních lyžařských značek, přičemž obě tyto sféry budou podrobeny komparaci s kampaní Maestri di Sci.The bachelor's thesis "Marketing Activities of Sport-Luxury Brands with a Focus on Analysis of Vist 2012/2013 Campaign" discusses the problems of marketing communication and the positions on the market of five selected sport-luxury brands with the concentration on the campaign Mestri di Sci of the brand Vist for the season 2012/2013. The term "sport-luxury brand" is delimited in the first half of the thesis and the sample of five ski brands (Bogner, Descente, Sportalm, Vist and Kjus) is chosen on its basis. These brands will at first undergo the analysis of the positioning within segments of luxury, sport, lifestyle and then they will undergo the description and mutual comparison of the applied marketing activities. The other half of the thesis is concerned with the campaign Maestri di Sci of the brand Vist. The visual aspect of the project will undergo an elaborate analysis founded on a semiotic analysis. Subsequently, the previous campaigns of the brand Vist are introduced as well as a visual characteristic of the rival ski brands, and at the same time both these realms will submit a comparison with the campaign Maestri di Sci.
Keywords:
brand identity; lifestyle; Maestri di Sci; Marketing of sport-luxury brands; positioning; ski wear; Vist; visual analysis; analýza vizuálů; identita značky; lyžařská móda; Maestri di Sci; Marketing sportovně-luxusních značek; positioning; Vist; životní styl
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/52479