Original title:
Výuka angličtiny v předškolním programu Začít spolu
Translated title:
Teaching English in the Czech Step by Step Preschool Programme
Authors:
Forestová, Mahulena ; Vít, Radek (advisor) ; Morgan, Craig Alan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The Bachelor's thesis Teaching English in the Czech Step by Step Preschool Programme deals with the manner in which English is implemented into the Step by Step programme in selected preschools. The first chapter provides a brief outline of the history of the Step by Step programme. Chapter two summarizes the methods and approaches used in teaching English as a second language to very young learners. The third chapter outlines the principles of the Step by Step preschool programme, the daily schedule of Step by Step preschools and provides a proposal on how English can be implemented into the programme. Chapter four is the practical part of the thesis and presents research analysis of teaching English in selected Step by Step preschools with the presentation and interpretation of results of interviews and questionnaires given to teachers of the selected preschools.Bakalářská práce s názvem Výuka angličtiny v předškolním programu Začít spolu se zabývá způsobem, jakým je výuka angličtiny implementována do programu Začít spolu ve vybraných školkách. První kapitola obsahuje stručný přehled historie programu Začít spolu. Druhá kapitola shrnuje metody a přístupy k výuce angličtiny jako druhého jazyka u předškolních dětí. Třetí kapitola popisuje zásady předškolního programu Začít spolu, denní plán předškolních zařízení a poskytuje návrh na implementaci výuky angličtiny do programu Začít spolu. Čtvrtá kapitola je praktická část a prezentuje analýzu výsledků výzkumu v oblasti výuky angličtiny ve vybraných školkách s programem Začít spolu. Obsahuje též prezentaci a interpretaci výsledků dotazníku a interview s učiteli vybraných školek.
Keywords:
ESL teaching in preschools; Step by Step Programme; program Začít spolu; výuka angličtiny v mateřské školce
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/74203