Original title:
Alternativní pedagogické koncepce v praxi mateřské školy
Translated title:
Alternative pedagogic conception praktically mothers´s schools
Authors:
VALOUCHOVÁ, Marika Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce, kterou jsem vypracovala má název Alternativní pedagogické koncepce v praxi mateřské školy. Cílem této práce je charakterizovat základní znaky alternativních škol, popsat jejich nestandardní přístup k edukačnímu procesu a objasnit rozdíly v oblasti kooperace a komunikace mezi učitelkami a dětmi. Teoretická část popisuje alternativní pedagogické směry a blíže se zabývá Waldorfskou mateřskou školou, Montessoriovskou mateřskou školou a Zdravou mateřskou školou. Praktická část poté navazuje pozorováním v těchto alternativních mateřských školách a detailně popisuje komunikaci a kooperaci mezi učitelkami a dětmi. My bachelor thesis is called The Alternative Educational Conception in Practice of Kindergarten. The aim of this thesis is to define the fundamental characteristics of alternative schools, to describe their special approach to the educational process and to explain the differences in the field of cooperation and communication between teachers and children. The theoretical part depictures the alternative educational trends and focuses especially on the Waldorf Kindergarten, Montessori Kindergarten and the Healthy Kindergarten. Consequently, the practical part concurs with observation in these alternative kindergartens and describes in detail the communication and cooperation between teachers and children. Citation: VALOUCHOVÁ, Marika. Alternativní pedagogické koncepce v praxi mateřské školy. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/5837