Original title:
Přístupová - postojová a dialogická strategie ve vyučování matematiky
Translated title:
Stratefis in mathematical education
Authors:
ŠTĚPÁNOVÁ, Lucie Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce byl rozbor jednotlivých didaktických situací a jejich hodnocení z hlediska uvedených strategií, který byl proveden na základě prozkoumání videomateriálů 20 vyučovacích hodin. Tématem byly lineární rovnice vyučované na základní škole a víceletém gymnáziu. Závěr analýzy se opírá o prostudované teorie z dostupné literatury. Diplomová práce by měla sloužit studentům pedagogických fakult k prohloubení znalostí v této problematice a možného vyvarování se případných chyb v praxi. Může posloužit i vyučujícím pedagogům jako materiál k dalšímu sebevzdělávání. The aim of this thesis was an analyse of individual didactic situations and their valuation based on selected strategies. There was used video material from 20 lessons on linear equation collected from one basic and one grammar school. The conclusion of the analysis is supported by theories from available sources. This thesis might be useful for students of pedagogical faculties to deepen their knowledge and to help them avoid possible mistakes. It might be used also as a self-study material for teachers.
Keywords:
LPS; Stratefis in mathematical education; LPS; postojová a dialogická strategie; přístupové strategie Citation: ŠTĚPÁNOVÁ, Lucie. Přístupová - postojová a dialogická strategie ve vyučování matematiky. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/3921